Sider

onsdag 19. august 2015

Boka som kom, og dro igjen

De fleste av mine følgere har nok fått med seg historien, 
men jeg tar den på nytt allikevel. 

Boka som jeg ventet på med lengsel, kom til meg i går. 
Og til mange, mange andre som også hadde ventet på


Og den var nydelig, virkelig en vakker bok, 
både utenpå og inni. Alt så liksom helt 
perfekt ut. 


Det er nok vanskelig å gjengi, men bildene var 
helt utrolig nydelige. 
Alle bildene er tatt av fotograf
Ellen Lande Gossner. 
Og den dama tar bilder 
uten å jåle dem så veldig til. 
Det passer meg utmerket, 
for jeg er på ingen måte 
opptatt av å være jålete. 


Mønstrene mine i boka, så også helt greie ut, 
de hadde fin størrelse i diagrammene, 
ja, til og med symbolforklaringene
var gjort større enn i forrige bøker. 
 


 Og det var også et søtt, grønt
silkeband, som man kan bruke som bokmerke. 

Og så kom sjokket. 
Jeg fikk beskjed fra ei strikkedame
på facebook, at det var feil i kalenderdelen 
i boka hennes. Samtidig 
kom det opp beskjeder i gruppe mi 
om det samme, så her var det ikke tvil.

Selvsagt måtte jeg sjekke dette opp, 
og joda, det viste seg at hele 3 måneder 
hadde blitt feil, med dager forskjøvet fram i tid, 
og med dager som ikke var der også. 

For et sjokk! 
Boka var kommet og hadde allerede blitt 
sendt ut til veldig, veldig mange. 
Forlaget ble varslet, 
og det gikk full alarm der i dag.
Boka ble stanset for salg umiddelbar.
 
 Folka jobbet på spreng for å finne en 
god løsning, og for å få 
avgårde rett utgave til trykkeriet. 
 Og, kanskje det viktigste for meg som designer, 
jeg fikk bekreftet at denne delen 
av boka, hadde ikke jeg ansvaret for.  

Og en løsning kom, boka 
trykkes opp i nytt opplag og med
nytt ISBN-nummer.  
Kunder som allerede hadde kjøpt boka, 
får ny. Rent praktisk vet ikke jeg 
helt hvordan det foregår, for dette 
skal forlaget ta seg av. Via de bokkjedene og 
bokhandlerne som hadde tatt inn boka. 

Men, jeg vet at om to uker, 
ja, tenk, kun to uker, kommer det nye 
opplaget. Jeg hadde sett for meg 3 - 4 uker, 
så jeg ble gledelig overrasket. 
Så nå kan dere gleder dere over 
at om to uker, pluss noen dager i
distribusjon, så får dere tak i 
rett utgave.


Ønsker alle en fin kveld, 
og kos dere med pinner og garn. 
Jeg skal i alle fall strikke 
på ett par sokker. 
Ehhhh...eller ei lue, hvem vet :) 

Husk Mysteriet mitt som starter
i september :) 

9 kommentarer:

  1. Så kjedelig med boka som ikke ble som forventet, men godt forlaget fant en løsning og at det går så fort da!

    Ha en flott strikkekveld!

    SvarSlett
  2. venter med lengsel, jeg hadde forhåndsbestilt og ikke rukket å få den ennå, men boka tas imot med glede når den kommer , den som venter på noe godt venter aldri forgjeves

    SvarSlett
  3. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, vet du Bitta 😀

    SvarSlett
  4. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, vet du Bitta 😀

    SvarSlett
  5. Hei.
    Eg fekk beskjed om at eg får to nye bøker for de to eg har kjøpt. Itillegg gav de meg 30% på alle varer hos ark.no og dermed blir det nok fleire bøker fra deg :D

    SvarSlett
  6. Sier som det sies over her,
    Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Synd det ble feil i boka, men godt det ikke hadde noe med deisgnet å gjøre, men trykkereiet. Ja ja.. sier som de andre over her, den som venter på noe godt, les din fantastiske bok, venter ikke forgjeves. Ønsker deg Bitta og dere andre som venter en fin dag tross lengsel etter å se resultatet av din strikkekalender.

    SvarSlett
  9. ergerlig, men det vil som regel gå godt ;)

    SvarSlett